صفحه اصلی/
قوانین کام مارکت
قوانین کام مارکت
شرایط استفاده از کام مارکت و حریم خصوصی
۱. تعاریف و اصطلاحات
۱. تعاریف و اصطلاحات
اصطلاحاتی که در این شرایط و قوانین به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر می باشد
۱.۱- سایت: سایت کام مارکت Qam.ir که نسبت به ارائه خدمات فروش آنلاین اقدام میکند
۱.۲- کام مارکت: نام تجاری سایت Qam.ir و مالک اپلیکیشن کام مارکت که رابط بین کاربر سفارش دهنده ، تامین کننده و پیک میباشد و خدمات نرمافزاری که توسط سایت به منظور ارسال محصولات غذایی به کاربران ارائه میشود.
۱.۳- اپلیکیشن: نرم افزار تحت وب کام مارکت قابل اجرا در مرورگرهای اینترنتی و قابل نصب و اجرا در گوشی های تلفن همراه هوشمند می باشد.
۱.۴- حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات کام مارکت در اپلیکیشن ایجاد کردهاند.
۱.۵- سفارش دهنده: شخص حقیقی یا حقوقی است که به منظور سفارش و دریافت اقلام ارایه شده توسط تامین کننده از اپلیکیشن کام مارکت استفاده می نماید.
۱.۶- کد تخفیف: کدی است که توسط کام مارکت صادر و تامین اعتبار شده است و سفارش دهنده می تواند با وارد کردن آن در سامانه ی کام مارکت از پرداخت کل یا قسمتی از هزینه خرید معاف شود.
۱.۷- کوکی: فایلی است که به درخواست یک سایت، توسط مرورگر ایجاد میشود و امکان ذخیره اطلاعات بازدید و مناسبسازی آنها را فراهم مینماید.
۲. اطلاعات کاربران چگونه و چرا در کام مارکت نگهداری می شود؟
سفارش دهندگان، کام مارکت، اطلاعاتی را به صورت مستقیم در فرایند ثبت نام یا ایجاد حساب کاربری ثبت می کنند. همچنین اطلاعاتی به تناسب نوع سرویس مورد استفاده، تماس با پشتیبانی، ثبت سفارش و استفاده از راهکارها و قابلیتهای درون برنامه ثبت می شوند. برخی از اطلاعات به فراخور استفاده از اپلیکیشن ایجاد میشوند. برخی از اطلاعات نیز از دستگاه تلفن همراه و ارائه دهندگان اینترنت جمع آوری میشوند. جزییات این اطلاعات در ادامه ذکر شده است:
۱.۲- کام مارکت: نام تجاری سایت Qam.ir و مالک اپلیکیشن کام مارکت که رابط بین کاربر سفارش دهنده ، تامین کننده و پیک میباشد و خدمات نرمافزاری که توسط سایت به منظور ارسال محصولات غذایی به کاربران ارائه میشود.
۱.۳- اپلیکیشن: نرم افزار تحت وب کام مارکت قابل اجرا در مرورگرهای اینترنتی و قابل نصب و اجرا در گوشی های تلفن همراه هوشمند می باشد.
۱.۴- حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات کام مارکت در اپلیکیشن ایجاد کردهاند.
۱.۵- سفارش دهنده: شخص حقیقی یا حقوقی است که به منظور سفارش و دریافت اقلام ارایه شده توسط تامین کننده از اپلیکیشن کام مارکت استفاده می نماید.
۱.۶- کد تخفیف: کدی است که توسط کام مارکت صادر و تامین اعتبار شده است و سفارش دهنده می تواند با وارد کردن آن در سامانه ی کام مارکت از پرداخت کل یا قسمتی از هزینه خرید معاف شود.
۱.۷- کوکی: فایلی است که به درخواست یک سایت، توسط مرورگر ایجاد میشود و امکان ذخیره اطلاعات بازدید و مناسبسازی آنها را فراهم مینماید.
۲. اطلاعات کاربران چگونه و چرا در کام مارکت نگهداری می شود؟
سفارش دهندگان، کام مارکت، اطلاعاتی را به صورت مستقیم در فرایند ثبت نام یا ایجاد حساب کاربری ثبت می کنند. همچنین اطلاعاتی به تناسب نوع سرویس مورد استفاده، تماس با پشتیبانی، ثبت سفارش و استفاده از راهکارها و قابلیتهای درون برنامه ثبت می شوند. برخی از اطلاعات به فراخور استفاده از اپلیکیشن ایجاد میشوند. برخی از اطلاعات نیز از دستگاه تلفن همراه و ارائه دهندگان اینترنت جمع آوری میشوند. جزییات این اطلاعات در ادامه ذکر شده است:
۲.۱- هنگام ثبت نام در سایت یا اپلیکیشن
۲.۱.۱- حساب کاربری سفارش دهنده نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل، آدرس، جنسیت و تاریح تولد در هنگام ثبت نام دریافت میشود. در این بخش فقط درج نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه جهت احراز هویت سفارش دهنده، ارتباط پیک و تامین کننده با مشتری و ارسال کدهای تخفیف و پیشنهادات ویژه الزامی است.
۲.۲- هنگام ثبت سفارش
۲.۲.۱- جزییات سفارش شامل سفارش دهنده اقلام خریداری شده، توضیحات سفارش، قیمتها و فاکتور سفارش جهت حصول اطمینان از انطباق درخواست و اجناس تحویل شده و به عنوان سوابق فعالیت کاربران، ثبت و نگهداری میشود.
۲.۲.۲- اطلاعات مکانی سفارش دهنده آدرسهای تحویل سفارش که از سوی سفارش دهندگان ثبت می گردد جهت ارسال صحیح از اطلاعات الزامی بوده و جهت تسهیل سفارش های بعد ذخیره و نگهداری می شود. همچنین درصورت مجوز دهی کاربر در هنگام ورود به اپلیکیشن، موقعیت مکانی (GPS) از دستگاه فرد دریافت و نگهداری میشود.
۲.۲.۳- تراکنش مالی سفارش دهنده هنگامی که کاربری اعتبار خود را افزایش میدهد یا هزینه سفارش خود را از طریق درگاه بانکی پرداخت میکند، کلیه سوابق مربوط به تراکنش و پیگیری بانکی ذخیره میشود. فرایند پرداخت و افزایش اعتبار از طریق درگاه های بانکی صورت میگیرد و کام مارکت در فرایند انتقال وجه و یا افزایش اعتبار هیچ دخالتی ندارد. تنها در صورت لغو سفارش و نیاز به بازگشت وجه شماره کارت بانکی سفارش دهنده را دریافت و در این راستا استفاده میکند.
۲.۲.۴- نظرات و امتیازات هنگام ثبت بازخورد و امتیازدهی به سفارش، تمام اطلاعات بازخورد و امتیاز برای پیگیری بیشتر و بهبود عملکرد تامین کنندگان و پیکها جمعآوری میشود.
۲.۲.۵- اطلاعات دستگاه تلفن همراه هنگام بازکردن اپلیکیشن و استفاده از خدمات کام مارکت، اطلاعات دستگاه شامل مدل دستگاه، سیستمعامل و نسخه آن، آدرس IP، نوع مرورگر و نسخه اپلیکیشن بکارگرفته شده به ازای هر درخواست به منظور بهینه سازی خدمات و برطرف سازی مشکلات سرویس دهی در راستای بهبود تجربه مشتری ذخیره میشود. همچنین هنگام استفاده از اپلیکیشن اطلاعات کاربر توسط کوکی ها جمع آوری و در دستگاه کاربر ذخیره می شود.
۲.۲.۶- داده های رفتاریبه منظور توسعه بازار و بهبود اپلیکیشن در راستای نیازهای مشتریان، داده های رفتاری کاربران جمع آوری و ذخیره می گردد. لازم به ذکر است این اطلاعات عمدتا به نحوی مورد استفاده قرار میگیرند که به طور مستقیم به یک شخص حقیقی مشخص و معین مرتبط نیستند.
۲.۱.۱- حساب کاربری سفارش دهنده نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل، آدرس، جنسیت و تاریح تولد در هنگام ثبت نام دریافت میشود. در این بخش فقط درج نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه جهت احراز هویت سفارش دهنده، ارتباط پیک و تامین کننده با مشتری و ارسال کدهای تخفیف و پیشنهادات ویژه الزامی است.
۲.۲- هنگام ثبت سفارش
۲.۲.۱- جزییات سفارش شامل سفارش دهنده اقلام خریداری شده، توضیحات سفارش، قیمتها و فاکتور سفارش جهت حصول اطمینان از انطباق درخواست و اجناس تحویل شده و به عنوان سوابق فعالیت کاربران، ثبت و نگهداری میشود.
۲.۲.۲- اطلاعات مکانی سفارش دهنده آدرسهای تحویل سفارش که از سوی سفارش دهندگان ثبت می گردد جهت ارسال صحیح از اطلاعات الزامی بوده و جهت تسهیل سفارش های بعد ذخیره و نگهداری می شود. همچنین درصورت مجوز دهی کاربر در هنگام ورود به اپلیکیشن، موقعیت مکانی (GPS) از دستگاه فرد دریافت و نگهداری میشود.
۲.۲.۳- تراکنش مالی سفارش دهنده هنگامی که کاربری اعتبار خود را افزایش میدهد یا هزینه سفارش خود را از طریق درگاه بانکی پرداخت میکند، کلیه سوابق مربوط به تراکنش و پیگیری بانکی ذخیره میشود. فرایند پرداخت و افزایش اعتبار از طریق درگاه های بانکی صورت میگیرد و کام مارکت در فرایند انتقال وجه و یا افزایش اعتبار هیچ دخالتی ندارد. تنها در صورت لغو سفارش و نیاز به بازگشت وجه شماره کارت بانکی سفارش دهنده را دریافت و در این راستا استفاده میکند.
۲.۲.۴- نظرات و امتیازات هنگام ثبت بازخورد و امتیازدهی به سفارش، تمام اطلاعات بازخورد و امتیاز برای پیگیری بیشتر و بهبود عملکرد تامین کنندگان و پیکها جمعآوری میشود.
۲.۲.۵- اطلاعات دستگاه تلفن همراه هنگام بازکردن اپلیکیشن و استفاده از خدمات کام مارکت، اطلاعات دستگاه شامل مدل دستگاه، سیستمعامل و نسخه آن، آدرس IP، نوع مرورگر و نسخه اپلیکیشن بکارگرفته شده به ازای هر درخواست به منظور بهینه سازی خدمات و برطرف سازی مشکلات سرویس دهی در راستای بهبود تجربه مشتری ذخیره میشود. همچنین هنگام استفاده از اپلیکیشن اطلاعات کاربر توسط کوکی ها جمع آوری و در دستگاه کاربر ذخیره می شود.
۲.۲.۶- داده های رفتاریبه منظور توسعه بازار و بهبود اپلیکیشن در راستای نیازهای مشتریان، داده های رفتاری کاربران جمع آوری و ذخیره می گردد. لازم به ذکر است این اطلاعات عمدتا به نحوی مورد استفاده قرار میگیرند که به طور مستقیم به یک شخص حقیقی مشخص و معین مرتبط نیستند.
۲.۳- برقراری ارتباط با پشتیبانی
هنگام برقراری تماس (تلفنی یا درونبرنامهای) با پشتیبانی، کلیه اطلاعات ارائه شده از فرد تماس گیرنده برای پیگیری و پاسخدهی ثبت و نگهداری میشود. همچنین کلیه مکالمات صوتی صورت گرفته با مرکز تماس جهت بهبود عملکرد امور مشتریان نگهداری میشود. لازم به ذکر است پایگاه اینترنتی کام مارکت به آدرسhttps://Qam.ir و اپلیکیشن کام مارکت و زیردامنه های متصل به این نام دامنه می باشد و کام مارکت فقط از همین طریق و شماره تماس های پشتیبانی مذکور در وب سایت با کاربران ارتباط برقرار می کند. سایت هرگونه مکاتبات اینترنتی، تماس و یا پیامک از طرق دیگر به جز آدرسهای رسمی و معتبر مذکور را تأیید نمیکند.
هنگام برقراری تماس (تلفنی یا درونبرنامهای) با پشتیبانی، کلیه اطلاعات ارائه شده از فرد تماس گیرنده برای پیگیری و پاسخدهی ثبت و نگهداری میشود. همچنین کلیه مکالمات صوتی صورت گرفته با مرکز تماس جهت بهبود عملکرد امور مشتریان نگهداری میشود. لازم به ذکر است پایگاه اینترنتی کام مارکت به آدرسhttps://Qam.ir و اپلیکیشن کام مارکت و زیردامنه های متصل به این نام دامنه می باشد و کام مارکت فقط از همین طریق و شماره تماس های پشتیبانی مذکور در وب سایت با کاربران ارتباط برقرار می کند. سایت هرگونه مکاتبات اینترنتی، تماس و یا پیامک از طرق دیگر به جز آدرسهای رسمی و معتبر مذکور را تأیید نمیکند.
۳. حقوق کاربران در خصوص اطلاعات ارائه شده
کام مارکت اطلاعات هویتی کاربران را محرمانه میداند و با استفاده از دانش روز، روشهای مناسب مدیریت دادهها و ارتقای بلوغ امنیت اطلاعات حداکثر تلاش خود را به عمل میآورد که اطلاعات کاربران را محافظت و از دسترسیهای غیرقانونی جلوگیری کند. همچنین سایت متعهد می شود هرگونه تغییر در دریافت اطلاعات شخصی کاربران را از طریق شرایط و قوانین اپلیکیشن در اسرع وقت به اطلاع کاربران می رساند. با این وجود کاربران می توانند در هر زمان اقدام به تغییر و یا حذف اطلاعات حساب کاربری خود نمایند. قابلیتهای ویرایش و حذف اطلاعات به شرح زیر است:
کام مارکت اطلاعات هویتی کاربران را محرمانه میداند و با استفاده از دانش روز، روشهای مناسب مدیریت دادهها و ارتقای بلوغ امنیت اطلاعات حداکثر تلاش خود را به عمل میآورد که اطلاعات کاربران را محافظت و از دسترسیهای غیرقانونی جلوگیری کند. همچنین سایت متعهد می شود هرگونه تغییر در دریافت اطلاعات شخصی کاربران را از طریق شرایط و قوانین اپلیکیشن در اسرع وقت به اطلاع کاربران می رساند. با این وجود کاربران می توانند در هر زمان اقدام به تغییر و یا حذف اطلاعات حساب کاربری خود نمایند. قابلیتهای ویرایش و حذف اطلاعات به شرح زیر است:
۳.۱- سفارش دهنده
۳.۱.۱- ویرایش و تغییر اطلاعات سفارش دهندگان با مراجعه به پروفایل کاربری خود می توانند نام و نام خانوادگی خود را ویرایش نمایند. همچنین می توانند با مراجعه به قسمت آدرسها، آدرس های ثبت شده غیر ضروری را حذف و ویرایش نمایند.
۳.۱.۲- خروج از حساب کاربری سفارش دهندگان میتوانند با مراجعه به پنل کاربری نسبت به «خارج شدن از همه دستگاهها» اقدام کنند.
۳.۱.۱- ویرایش و تغییر اطلاعات سفارش دهندگان با مراجعه به پروفایل کاربری خود می توانند نام و نام خانوادگی خود را ویرایش نمایند. همچنین می توانند با مراجعه به قسمت آدرسها، آدرس های ثبت شده غیر ضروری را حذف و ویرایش نمایند.
۳.۱.۲- خروج از حساب کاربری سفارش دهندگان میتوانند با مراجعه به پنل کاربری نسبت به «خارج شدن از همه دستگاهها» اقدام کنند.
۴. مسئولیتهای کاربران
۴.۱- کاربران با ثبتنام در اپلیکیشن کام مارکت ، و اعلام رضایت نسبت به شرایط و قوانین استفاده از خدمات، میپذیرند که شرایط و قوانین حاضر را به صورت کامل مطالعه کرده و آن را با اطلاع کامل از شرایط و معانیاش پذیرفتهاند. این شرایط و قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند که این تغییرات در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و از این طریق به اطلاع کاربران خواهد رسید و در صورت اعلام رضایت ایشان از این قوانین، امکان استفاده از سایت و اپلیکیشن کام مارکت فراهم خواهد بود.
۴.۲- کلیه اصول و رویههای شرکت منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است و کاربران می بایست هنگام استفاده از خدمات سایت یا اپلیکیشن، کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران اعم از قوانین جزایی، مدنی، مالی، تجاری و به طور خاص قانون تجارت الکترونیک، قانون جرائم رایانهای ، قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان، قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری، قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزارهای رایانه ای و سایر قوانین مرتبط و مقررات این سایت را رعایت نمایند.
۴.۳- برای استفاده از خدمات کام مارکت لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن دارند و واجد اهلیت قانونی هستند میتوانند اقدام به ساخت حساب کاربری در اپلیکیشن کنند.
۴.۴- کاربران متعهد می شوند که از ربات و نرمافزارهای مرتبط یا واسط برای کار با اپلیکیشن اعم از احراز هویت، تکمیل اطلاعات، ارسال درخواست و غیره استفاده نمی کنند.
۴.۵- کاربران میپذیرند کلیه اطلاعات درخواستی اپلیکیشن را مطابق با واقعیت، صحیح و به روز وارد کنند و شخص کاربر مسئول ورود اطلاعات ناقص و یا نادرست می باشد. همچنین کاربر متعهد میشود هرگونه تغـییر در مشـخصـات فردی خود را در اسـرع وقت در اپلیکیشن اصلاح نماید. کام مارکت هیچ گونه مسئولیتی در مورد خسارات و مشکلات ناشی از عدم اعتبار اطلاعات اعلامی بر عهده نخواهد داشت.
۴.۶- کاربران متعهد میشوند که صرفا با شماره همراه متعلق به خود در اپلیکیشن ثبتنام کنند. در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع صاحب شماره همراه تماما مسئول بوده و کام مارکت به محض آگاهی از این موضوع مجاز خواهد بود نسبت به لغو عضویت و حساب کاربری اقدام کند.
۴.۷- مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص کاربر در اپلیکیشن یا سایر خدمات ارائه شده در اپلیکیشن کام مارکت انجام میشود، به عهدۀ کاربران است. بنابراین مسئولیت اشخاص ثالث یا افرادی غیر از کاربر که با آن حساب از خدمات اپلیکیشن استفاده میکنند، تماما متوجه کاربر صاحبحساب است.
۴.۸- در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن اطلاعات حساب کاربری و گوشی موبایل، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع کام مارکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع رسانی به کام مارکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور و موبایل کاربر انجام شده و میشود به عهدۀ وی خواهد بود.
۴.۹- در صورت نقض مقررات از سوی هر کاربر یا ایجاد اختلال یا مشکل در عملکرد وب سایت یا اپلیکیشن و یا لطمه به حقوق سایرین بنابر دستور مقامات قضایی یا قانونی صالح و یا حسب صلاحدید، کام مارکت می تواند استفاده از خدمات و حساب کاربری کاربر را محدود یا ممنوع نموده یا به تعلیق درآورد و یا آن را مسدود نماید، اما مسئولیتی دیگر در قبال کاربران و کسب و کارهای خصوصی و عمومی نخواهد داشت و عواقب احتمالی تخلف، بر عهده کاربر خواهد بود و کام مارکت می تواند مراتب را به مراجع ذی صلاح اعلام نماید
۴.۱۰- در صورت لغو بیدلیل و به کرات سفارش ثبت شده توسط کاربر، کام مارکت میتواند نسبت به غیرفعال کردن حساب کاربری آنها به صورت موقت یا دائم اقدام کند.
۴.۱۱- در صورت بروز هرگونه اخلال در شبکه بانکی به هنگام پرداخت، اگر از حساب کاربر مبلغی کسر شود، این مبلغ ظرف مدت قانونی از طرف بانک بازگردانده میشود و کام مارکت در این مورد مسئولیتی ندارد.
۴.۱۲- هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و داراییهای کام مارکت شود. کام مارکت این حق را برای خود محفوظ میداند که حساب کاربر متخلف را مسدود کند و در صورت نیاز اقدامات قانونی لازم را علیه متخلف به عمل آورد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.
۴.۱۳- کاربر متعهد است هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از اپلیکیشن کام مارکت، انجام ندهد و از اقدام به هرگونه عملی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم منجر به دسترسی غیرمجاز یا سوءاستفاده از اطلاعات موجود در اپلیکیشن یا اختلال در عملکرد اپلیکیشن گردد خودداری نماید.
۴.۱۴- کاربران متعهد میشوند پس از اتمام استفاده از خدمات ارائه شده در اپلیکیشن، از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات کام مارکت کسب کردهاند، هیچگونه استفادهای نکنند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات کاربران در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر مغایر با قوانین کام مارکت است. همچنین کاربران متعهد میشوند در طول زمان استفاده از خدمات و اپلیکیشن کام مارکت ، فقط در شرایط ضروری و به میزان مورد نیاز از اطلاعاتی که از کاربران ارائه شده است، استفاده کنند. استفادۀ کاربران از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، کام مارکت و شخص ذینفع مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.
۴.۱۵- با استفاده از خدمات کام مارکت، کاربران میپذیرند که در حین سفارش، کام مارکت را وسیلهای برای تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات شخصی خود قرار ندهند و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کنند.
۴.۱۶- در بخش نظرات در کام مارکت، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی و تایید کارشناسان، نظرش را در اپلیکیشن مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نمیشوند و در نتیجه به نمایش درنمیآیند.
۴.۱۷- کام مارکت در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشرشده در این قسمت، هیچگونه مسئولیتی ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت بههیچ وجه به معنی تایید فنی کام مارکت دربارهی محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا میشود، نظرات را اصل و پایهی انتخاب و تصمیمگیری خود قرار ندهند.
۴.۱۸- در هنگام درج نظرات، کاربران بایستی از کیبورد فارسی استفاده نمایند و از کشیدن حروف یا کلمات، استفاده بیش از حد معمول از فضای خالی (Space) ، استفادهی مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی در متن خودداری نمایند.
۴.۱۹- برای نظر یا نقد و بررسی بهتر است عنوانی متناسب با متن انتخاب شود. نقد مناسب، نقدی است که فقط معایب یا فقط مزایا را در نظر نگیرد؛ بلکه بهطور واقع بینانه معایب و مزایای هر سفارش را در کنار هم بررسی کند بنابراین جهت احترام گذاشتن به وقت دیگر کاربران، لازم است هنگام نوشتن نقد، مطالب غیرضروری را حذف کرده و فقط مطالب ضروری و مفید را لحاظ نمایند.
۴.۲۰- تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین در سایت منتشر کنند؛ لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانب دارانه یا اشتباه یافتند، نباید نظردهنده را مخاطب قرار دهند یا از وی انتقاد کنند. هر کاربر تنها میتواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار نماید.
۴.۲۱- نظریاتی که شامل یکی از موارد زیر باشند، قابلیت نمایش در سامانه کام مارکت را نخواهند داشت: ۱-شامل ادبیات غیر معیار باشند ۲- نظرات شامل مشکلات بهداشتی که نیازمند بررسی و تماس با رستوران باشند ۳-نظرات شامل تبلیغ رستوران های دیگر ۴-نظرات بی ربط با فروشنده و رستوران و غذا
۴.۲۲- کام مارکت میتواند برای حذف یا بازنشر محتواهای تولید و نشر شده توسط کاربر به تشخیص خود اقدام نماید.
۴.۲۳- کام مارکت اطلاعات هویتی کاربران را محرمانه میداند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمیکند، مگر آنکه در محدوده مورد نیاز برای ارائه خدمات و اجرای قرارداد و یا به موجب عمل به تعهدات قانونی و دستور مراجع ذیصلاح باشد. در این موارد هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت برای کام مارکت وجود ندارد و کاربران با تایید این متن، آگاهی و اعلام رضایت خود از این موضوع را اعلام می دارند.
کاربران میپذیرند و اعلام میکنند که کلیه موارد فوق الذکر را مطالعه کرده و مورد قبول ایشان است.
۴.۲- کلیه اصول و رویههای شرکت منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است و کاربران می بایست هنگام استفاده از خدمات سایت یا اپلیکیشن، کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران اعم از قوانین جزایی، مدنی، مالی، تجاری و به طور خاص قانون تجارت الکترونیک، قانون جرائم رایانهای ، قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان، قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری، قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزارهای رایانه ای و سایر قوانین مرتبط و مقررات این سایت را رعایت نمایند.
۴.۳- برای استفاده از خدمات کام مارکت لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن دارند و واجد اهلیت قانونی هستند میتوانند اقدام به ساخت حساب کاربری در اپلیکیشن کنند.
۴.۴- کاربران متعهد می شوند که از ربات و نرمافزارهای مرتبط یا واسط برای کار با اپلیکیشن اعم از احراز هویت، تکمیل اطلاعات، ارسال درخواست و غیره استفاده نمی کنند.
۴.۵- کاربران میپذیرند کلیه اطلاعات درخواستی اپلیکیشن را مطابق با واقعیت، صحیح و به روز وارد کنند و شخص کاربر مسئول ورود اطلاعات ناقص و یا نادرست می باشد. همچنین کاربر متعهد میشود هرگونه تغـییر در مشـخصـات فردی خود را در اسـرع وقت در اپلیکیشن اصلاح نماید. کام مارکت هیچ گونه مسئولیتی در مورد خسارات و مشکلات ناشی از عدم اعتبار اطلاعات اعلامی بر عهده نخواهد داشت.
۴.۶- کاربران متعهد میشوند که صرفا با شماره همراه متعلق به خود در اپلیکیشن ثبتنام کنند. در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع صاحب شماره همراه تماما مسئول بوده و کام مارکت به محض آگاهی از این موضوع مجاز خواهد بود نسبت به لغو عضویت و حساب کاربری اقدام کند.
۴.۷- مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص کاربر در اپلیکیشن یا سایر خدمات ارائه شده در اپلیکیشن کام مارکت انجام میشود، به عهدۀ کاربران است. بنابراین مسئولیت اشخاص ثالث یا افرادی غیر از کاربر که با آن حساب از خدمات اپلیکیشن استفاده میکنند، تماما متوجه کاربر صاحبحساب است.
۴.۸- در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن اطلاعات حساب کاربری و گوشی موبایل، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع کام مارکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع رسانی به کام مارکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور و موبایل کاربر انجام شده و میشود به عهدۀ وی خواهد بود.
۴.۹- در صورت نقض مقررات از سوی هر کاربر یا ایجاد اختلال یا مشکل در عملکرد وب سایت یا اپلیکیشن و یا لطمه به حقوق سایرین بنابر دستور مقامات قضایی یا قانونی صالح و یا حسب صلاحدید، کام مارکت می تواند استفاده از خدمات و حساب کاربری کاربر را محدود یا ممنوع نموده یا به تعلیق درآورد و یا آن را مسدود نماید، اما مسئولیتی دیگر در قبال کاربران و کسب و کارهای خصوصی و عمومی نخواهد داشت و عواقب احتمالی تخلف، بر عهده کاربر خواهد بود و کام مارکت می تواند مراتب را به مراجع ذی صلاح اعلام نماید
۴.۱۰- در صورت لغو بیدلیل و به کرات سفارش ثبت شده توسط کاربر، کام مارکت میتواند نسبت به غیرفعال کردن حساب کاربری آنها به صورت موقت یا دائم اقدام کند.
۴.۱۱- در صورت بروز هرگونه اخلال در شبکه بانکی به هنگام پرداخت، اگر از حساب کاربر مبلغی کسر شود، این مبلغ ظرف مدت قانونی از طرف بانک بازگردانده میشود و کام مارکت در این مورد مسئولیتی ندارد.
۴.۱۲- هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و داراییهای کام مارکت شود. کام مارکت این حق را برای خود محفوظ میداند که حساب کاربر متخلف را مسدود کند و در صورت نیاز اقدامات قانونی لازم را علیه متخلف به عمل آورد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.
۴.۱۳- کاربر متعهد است هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از اپلیکیشن کام مارکت، انجام ندهد و از اقدام به هرگونه عملی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم منجر به دسترسی غیرمجاز یا سوءاستفاده از اطلاعات موجود در اپلیکیشن یا اختلال در عملکرد اپلیکیشن گردد خودداری نماید.
۴.۱۴- کاربران متعهد میشوند پس از اتمام استفاده از خدمات ارائه شده در اپلیکیشن، از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات کام مارکت کسب کردهاند، هیچگونه استفادهای نکنند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات کاربران در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر مغایر با قوانین کام مارکت است. همچنین کاربران متعهد میشوند در طول زمان استفاده از خدمات و اپلیکیشن کام مارکت ، فقط در شرایط ضروری و به میزان مورد نیاز از اطلاعاتی که از کاربران ارائه شده است، استفاده کنند. استفادۀ کاربران از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، کام مارکت و شخص ذینفع مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.
۴.۱۵- با استفاده از خدمات کام مارکت، کاربران میپذیرند که در حین سفارش، کام مارکت را وسیلهای برای تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات شخصی خود قرار ندهند و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کنند.
۴.۱۶- در بخش نظرات در کام مارکت، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی و تایید کارشناسان، نظرش را در اپلیکیشن مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نمیشوند و در نتیجه به نمایش درنمیآیند.
۴.۱۷- کام مارکت در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشرشده در این قسمت، هیچگونه مسئولیتی ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت بههیچ وجه به معنی تایید فنی کام مارکت دربارهی محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا میشود، نظرات را اصل و پایهی انتخاب و تصمیمگیری خود قرار ندهند.
۴.۱۸- در هنگام درج نظرات، کاربران بایستی از کیبورد فارسی استفاده نمایند و از کشیدن حروف یا کلمات، استفاده بیش از حد معمول از فضای خالی (Space) ، استفادهی مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی در متن خودداری نمایند.
۴.۱۹- برای نظر یا نقد و بررسی بهتر است عنوانی متناسب با متن انتخاب شود. نقد مناسب، نقدی است که فقط معایب یا فقط مزایا را در نظر نگیرد؛ بلکه بهطور واقع بینانه معایب و مزایای هر سفارش را در کنار هم بررسی کند بنابراین جهت احترام گذاشتن به وقت دیگر کاربران، لازم است هنگام نوشتن نقد، مطالب غیرضروری را حذف کرده و فقط مطالب ضروری و مفید را لحاظ نمایند.
۴.۲۰- تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین در سایت منتشر کنند؛ لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانب دارانه یا اشتباه یافتند، نباید نظردهنده را مخاطب قرار دهند یا از وی انتقاد کنند. هر کاربر تنها میتواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار نماید.
۴.۲۱- نظریاتی که شامل یکی از موارد زیر باشند، قابلیت نمایش در سامانه کام مارکت را نخواهند داشت: ۱-شامل ادبیات غیر معیار باشند ۲- نظرات شامل مشکلات بهداشتی که نیازمند بررسی و تماس با رستوران باشند ۳-نظرات شامل تبلیغ رستوران های دیگر ۴-نظرات بی ربط با فروشنده و رستوران و غذا
۴.۲۲- کام مارکت میتواند برای حذف یا بازنشر محتواهای تولید و نشر شده توسط کاربر به تشخیص خود اقدام نماید.
۴.۲۳- کام مارکت اطلاعات هویتی کاربران را محرمانه میداند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمیکند، مگر آنکه در محدوده مورد نیاز برای ارائه خدمات و اجرای قرارداد و یا به موجب عمل به تعهدات قانونی و دستور مراجع ذیصلاح باشد. در این موارد هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت برای کام مارکت وجود ندارد و کاربران با تایید این متن، آگاهی و اعلام رضایت خود از این موضوع را اعلام می دارند.
کاربران میپذیرند و اعلام میکنند که کلیه موارد فوق الذکر را مطالعه کرده و مورد قبول ایشان است.